Flytting til Yangzhou, Kina

Etter å ha reist verden rundt i 16 måneder, var vi ikke klare til å dra hjem og rydde opp, men vi trengte litt av en pause fra backpacking. Å ta beslutningen om å gå til Yangzhou, Kina og signere en 1 års kontrakt som underviste i engelsk var en ikke-brainer for oss. Etter ryggsekk gjennom dette enorme landet i omtrent en måned, innså vi at dette er et sted vi kunne bo. Vi elsker lokalbefolkningen, maten er imponerende og den har en beste blanding av vestlige bekvemmeligheter og eksotisk følelse.

Å undervise i engelsk er ideelt. Siden vi ville være i et fremmed land, ville språket, kulturen, maten og livsstilen være annerledes, noe som ville få oss til å føle at vi fortsatt reiser; Selv om vi ville legge ned noen øyeblikkelige røtter. Hver dag ville det være et nytt sted å utforske, forskjellige skikker og feiringer å ta del i og nye mennesker å møte, noe som ville holde livene våre spennende!

Ganske syk av dette lille rommet etter 10 netter! Kowloon New Hostel, Hong Kong

Vi fløy fra Vancouver tilbake til Hong Kong i slutten av juni 2012. Vi endte opp med å bruke lenger der på å arrangere arbeidsvisumene våre enn vi hadde ønsket. Selv om vi hadde mye hjelp fra våre nye arbeidsgivere på den engelske skolen i Yangzhou, løp vi fortsatt inn noen få støt underveis. Lang historie kort: Vi tilbrakte 10 dager i Hong Kong og oppnådde ingenting! Vi gledet oss på noen netter ute på byen, gjorde mye turgåing, spiste fantastisk indisk mat (som vi hadde ønsket oss) og bare hang med. Vi feiret bursdagen min med stil på Rocco’s, en deilig italiensk restaurant med en lang “happy hour” og deilig mat.

Gratulerer med dagen Dariece! Gjør deg klar for en natt ute på byen. Hong Kong
Etter å ha innsett at vi ikke kom noen steder, tok vi en beslutning om å komme inn i Kina på et ‘turistvisum’ først og sortere ut arbeidsvisumet da vi ankom Yangzhou. Vi tok et 26 timers, overnattingstog fra Shenzhen (Border City med Hong Kong og Kina) til Yangzhou. Når vi ankom, falt alt på plass og livene våre endret seg på en god måte.

Venter på toget i Shenzhen … vi hadde så mye bagasje for vårt skritt til Kina.

Overnattetoget fra Shenzhen til Yangzhou, Kina
Vi sjekket inn i Yangzhou Ge Garden International Youth Hostel i gamlebyen, og med tanke på at vi er nysgjerrige ryggsekkturister, vandret vi med en gang rundt å utforske området vårt. Vi var ikke sikre på hvor den engelske skolen vår var, men vi visste at vi ønsket å bo i den gamle delen av byen før vi fant vår faste opphold. Etter å ha hatt glede av dagen, kontaktet vi arbeidsgiverne våre og satte opp for å møte dem neste ettermiddag.

Double Room på GAD Garden International Youth Hostel, Yangzhou, Kina
Det første trinnet var å finne et sted å bo. Et sted kunne vi kalle “hjem” i et år eller mer. Ja, vi er backpackere og vi har bodd i hytter, gjestehus, herberger, hoteller, ashrammer og gjort camping, men vi prøvde å finne noe litt mer behagelig. Det vi ble vist var fryktelig. Bachelor suiter omtrent 35 kvadratmeter (350 kvadratmeter), uten sofa, ingen komfyr, ingen vaskeri, de laveste takene vi har sett, ett lite vindu, et kjøleskap på størrelse med et sluttbord og den verste muggen, fuktige lukten noen gang! Vi så på hverandre og tenkte “hva har vi fått oss inn”. Vi så på 5 steder som akkurat ikke var i nærheten av beboelige og fikk beskjed om å velge en. Vi sa til slutt “Jeg tror ikke du forstår hva vi leter etter. Det er to av oss, vi vil ha et faktisk soverom, stue, spisestue, dusjrom og kjøkken. Vi vil ha vinduer, noe å lage mat på og et tak som vi ikke treffer med hodene våre. Er det for mye å spørre?! ” Etter å ha søkt i 3 dager, ble klagene våre besvart.

Utsikt fra leiligheten vår. Yangzhou, Kina
Vi har endt opp med en vakker, fullt møblert, ny, ren, 88 kvadratmeter stor (947 kvadratmeter) leilighet. Vi har et soverom med en dør, et kjøkken med en gasskomfyr, 3 meter (9,8 fot) høye tak, en vaskeri og flislagte gulv. Det beste er at vi er en hjørnesuite, så vi har mange vinduer og tonn med lys flommer inn. Unødvendig å si, alle våre klager og tålmodighet lønnet seg.

Leiligheten eller leiligheten vår i Yangzhou, Kina. Bare å flytte inn! Utsikt over leiligheten eller leiligheten vår fra døren. Yangzhou, Kina

Soverommet i vår nye leilighet. Det ser mye annerledes ut nå! Yangzhou, Chinathe Toalett/dusj/vaskerom i vår nye leilighet. Yangzhou, Kina

Det veldig grønne kjøkkenet i vår nye leilighet. Yangzhou, Kina
Vi fikk så mye hjelp da vi først ankom, det var en så behagelig overraskelsese. Vi hadde hørt førstehånds og lest online om skrekkhistoriene om å undervise i engelsk i utlandet. Folk som hadde endt opp med de verste kontraktene som kan tenkes, jobbet 40 timer i uken, hadde ingen hjelp fra skolen når det gjaldt å betale regninger, finne en leilighet eller en leilighet og sette opp alle nødvendige arbeidsvisumdokumenter. Vi har fått hjelp med å finne en leilighet, gjøre de nødvendige medisinske kontroller, sortere ut avisene for arbeidsvisum, koble sammen internett og telefon, betale verktøyregninger og få medisinsk forsikring. Vi kunne ikke være lykkeligere med all støtten vi fikk, og fortsetter å motta.

Kina reiseblogger

Kina reisetips

Liker du dette innlegget? Pin det!

Ansvarsfraskrivelse: Geiter på veien er en Amazon -tilknyttet og også et tilknyttet selskap for noen andre forhandlere. Dette indikerer at vi tjener provisjoner hvis du klikker på lenker på bloggen vår og kjøper fra disse forhandlerne.